ARB:n asennus??

Tänne voipi kirjoitella oikeestaan mistä vain - ei kuitenkaan myynti-ilmoituksia eikä tapahtumia

Moderator: Moderaattorit

ARB:n asennus??

Postby leivinuuni » 01 Mar 2007, 16:27

Kukas on arppien asentamisen suurin kuru?
Nyt tarvis semmoset rautalanka ohjeet asennukselle...

-jedi pimp
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby jokkeri » 01 Mar 2007, 16:43

no perkele,tuo murikka tuohon pöyvälle ja joku kilo jekkua ni pyhänä ollaan guruja molemmat.
jokkeri
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 87
Joined: 25 Nov 2005, 21:46

Postby Repro » 02 Mar 2007, 00:35

Check this shit out nigger!
Image
Tarkka kuva ja vielä hienompi piirros, ole tarkka ja VARMA ettei tuo laakerinkiristimen lukitsin ota YHTÄÄN kiinni Arbin ilmanläpivienti holkkiin ettei tarvitse purkaa uudestaan kuten minulla.
Jos se ottaa kiinni niin holkki on vähän vinossa ja O-renkaat vuotaa ilmat (välillä) läpi niin että kohina käy huohotin letkusta.

Toinen juttu että käytä VITUSTI öljeä ja jekkua kun asennat sitä holkkia siihen akseliin ja PYÖRITÄT samalla niin vitusti että oikein vituttaa ettei se akselissa oleva reikä leikkaa palasta siintä O-renkaasta.

Ja sit jos kuitenkin haluat uusia sen O-renkaan(vaikka olisikin ollut ehjä?!) niin TARKISTA perkeleessä että uusi O-rengas on VARMASTI oikean kokoinen ennenkuin revit sen entisen tuhannen kappaleina irti sieltä!

Näin siis omalla kokemuksen pienellä rintaäänellä.
#10
Repro
MNORC PostWhore
 
Posts: 338
Joined: 16 Nov 2005, 18:21
Location: Lappeenranta

Postby Repro » 02 Mar 2007, 00:40

Ja sit vielä kun lämmität ne laakerit kuumailmapuhaltimella tasaisesti lämpimäks ja pistät sen Arbin murikan pakkaseen kinkun viereen edellis yöks niin laakerit putoaa lähes itsestään paikalleen ilman väkivaltaa.

Ja joteki miul on semmonen perstuntuma et laakereita ei sais liekillä kuumentaa (sen takia kuumailmapuhallin) mut oon varmaan väärässä, kuten yleensä. :lol:
#10
Repro
MNORC PostWhore
 
Posts: 338
Joined: 16 Nov 2005, 18:21
Location: Lappeenranta

Hammaskosketus?

Postby leivinuuni » 02 Mar 2007, 09:56

Milläs keinolla tuon hamppikosketuksen saa kohdalleen, kun ei tullu minkäänlaisia säätörillukoita mukana!?! Vai joutuuko tilaamaan erikseen, kenties??

Wurhtiltä tilasin sen kierretapin siihe kuoren läpiviennille, jos joku tarvii, nii voipi kysellä miult...
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby Repro » 02 Mar 2007, 10:14

Täh?
Kait siinä tuli ne uudet kierreholkit poskilaakerien päihin joilla kirrataan sopiva välys? Tai pitäs ainakin olla...
#10
Repro
MNORC PostWhore
 
Posts: 338
Joined: 16 Nov 2005, 18:21
Location: Lappeenranta

Postby admin » 02 Mar 2007, 11:04

Repro wrote:Ja joteki miul on semmonen perstuntuma et laakereita ei sais liekillä kuumentaa (sen takia kuumailmapuhallin) mut oon varmaan väärässä, kuten yleensä. :lol:


....nii, mie voisin tosta laakerien kuumentamisesta viel sit sen verran heittää, et sitä ku lämmittää YHTÄÄN LIIKAA ni sitte voi melkein suoraan hommata uuden laakerin - eli käytännössä en hirveesti lähtis tarjoo lämpöö sen enempää, mitä se laakeri takapuolessa lämpiää sillä aikaa kun valmistelee muuten asennusta. Toki voin olla väärässä, mutta tuli mersuun vaihettuu 3 kertaa takapyörän laakeri sen takia ku eka kerra tietämättömyyttäni lämmitin liikaa ja toka kerran kohelsin vahingossa liian kuumaks laakerin.

Vanhan laakerin koolilla on aikas hyvä lyödä laakeri paikalleen, jos se vaan tossa tapauksessa on mahdollista.

t: Lars Peukku
Natsisika
admin
Site Admin
 
Posts: 84
Joined: 11 Nov 2005, 10:49

Postby leivinuuni » 02 Mar 2007, 12:04

Repro wrote:Täh?
Kait siinä tuli ne uudet kierreholkit poskilaakerien päihin joilla kirrataan sopiva välys? Tai pitäs ainakin olla...


Joo, tulihan ne mut en hiffannu et se välys passataan niillä...
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby make » 02 Mar 2007, 19:08

niistäkään rillukoista ei käy kun toinen.. ja sekin laitetaan sinne ilma puolelle. toiselle puolelle jouvut laittamaan vanhan!
Toinen niistä mukana olleista rillukoista käy etuperään..
Ja kannattaa mitata se hammasvälys myös ennen purkua ja laittaa kasaus vaiheessa se sama välys. ohjearvo oli jotain 017-0.20mm. tuumissa 0.007-0.008"

ja tosta laakerin lämmittämisestä.. 110 astetta saat huoletta lämmittää sitä laakeria.. :lol:
_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby savu » 02 Mar 2007, 22:19

uunissa on hyvä laakereita lämmittää,pystyy vähän säätämään lämpötilaa ja lämpiää tasaisesti
jarkko
savu
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 9
Joined: 12 Nov 2006, 20:38

Postby leivinuuni » 03 Mar 2007, 11:42

make wrote:niistäkään rillukoista ei käy kun toinen.. ja sekin laitetaan sinne ilma puolelle. toiselle puolelle jouvut laittamaan vanhan!
Toinen niistä mukana olleista rillukoista käy etuperään..
Ja kannattaa mitata se hammasvälys myös ennen purkua ja laittaa kasaus vaiheessa se sama välys. ohjearvo oli jotain 017-0.20mm. tuumissa 0.007-0.008"

ja tosta laakerin lämmittämisestä.. 110 astetta saat huoletta lämmittää sitä laakeria.. :lol:


Joo, milläköhän se pitäs sitte mitata, viivottimlla?? :lol:
Alkaa usko loppua tähä hommaa....
:?
-jedi pimp
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby make » 03 Mar 2007, 17:33

_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby leivinuuni » 04 Mar 2007, 11:17



Soveltuukohan mittaukseen ihan normi rakotulkki?? Onko tarpeeks tarkka???
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby make » 04 Mar 2007, 12:44

leivinuuni wrote:


Soveltuukohan mittaukseen ihan normi rakotulkki?? Onko tarpeeks tarkka???


:o :shock: ööööh... mistähän kohtaa sillä rakotulkilla mittaa???äh eih :oops:
mettäoloissahan kova jätkä laittaa välykset mutu tuntumalla pinjonin laippaa tunnustelemalla, mut kerta sen laittaa, ni laittaa sit kunnolla..kannattaa hommata se heittokello lainax jostain. :roll:
laitat vaik muuten sen kasaan, ja tuut käymään mein pajalla ni katotaa sitä välystä.. miul on impun heittokello tos lainassa!
_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby Jii-Jii » 04 Mar 2007, 22:14

sampsallahan on pajalla heittokello.
Jii-Jii
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 55
Joined: 13 Nov 2005, 16:56
Location: Luumäki

Postby make » 04 Mar 2007, 23:14

Tänään leikkas etupyörän laakeri läjästä juntturiin!! :o joten aksularemppa/arb:n asennus se on miullakii sit esillä tulevalla viikolla.. :cry:
meinas läjä suistua ajoradalta kun etupyörä lakkaskin pyörimästä, onnex vauhtia ei ollu ku n.50km/h katto jalankulkijat aika pitkään ku ukko työntää suoralla tiellä pientareelle.. :?
_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby leivinuuni » 05 Mar 2007, 14:59

Joo, mein faijal on himas heittokello, joten se ei oo enää ongelma...
Laakeritkin pitäs olla huomen täällä ja kierretappi, joten pääsee säätää!
Eihän siihen välykseen tarvii puuttuu kun ei ota pinjonii auki olleskaan!?
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby Repro » 05 Mar 2007, 15:18

Noh, pitäähän siun passata se lautaspyörän välys siihen pinioniin kuitenkin.
Pinionin etäisyyshän "pitäisi" pysyä samana eli sitä ei tartte käydä shimmaamaan.
#10
Repro
MNORC PostWhore
 
Posts: 338
Joined: 16 Nov 2005, 18:21
Location: Lappeenranta

Postby leivinuuni » 06 Mar 2007, 17:07

Asennus kusee... Laakerit tulee ehkä huomen ja wurthin toimittama kierretappi yllättäin väärä.... Alkaa olla hermo pännillää! :lol:
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby make » 08 Mar 2007, 09:44

Kuis homma etenee?
..et oo ainoo kenellä urakka kusee.. :oops: noh, jos sitä pääsis vkl.testailemaan, jos kerkee uuet murroksen pronssiholkit tulemaan..
16h. kerenny nukkuu täl viikol ni alkaa kans olee hermo aika tiukilla..! :roll:
_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby leivinuuni » 08 Mar 2007, 14:32

Mihis kohtaa make oot laittanu sen läpiviennin? Nyt olis kierretappii ja pikalittimet paineilmaletkuille tulee toivottavasti huomennna...
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby make » 08 Mar 2007, 15:59

Image

siinähän se,tuo on nimenomaan takaperä. etuperään tulee hieman toiseen kohtaan..

ja nyt kusi miun asennus hommat kunnolla, vasemmas käessä joku imusolmuketulehdus, keskisormesta menee kainaloon semmonen kiva gt raita :lol: ja koko homma lähti semmosesta Vitun pienestä haavasta sormessa :roll: kivakiva..
_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby Repro » 08 Mar 2007, 17:46

Imusarjatulehdus? Ei pitäs sitä vaseliiniä sentäs JOKA reikään työntää :roll: :lol:
#10
Repro
MNORC PostWhore
 
Posts: 338
Joined: 16 Nov 2005, 18:21
Location: Lappeenranta

Postby leivinuuni » 09 Mar 2007, 08:35

Lukko asennettu. Saas nähä miten on, pitääkö jurinaa vaiko ei...
Go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavement, watch TV, save for your old age, obey the law...
Repeat after me: I am free!
leivinuuni
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 137
Joined: 28 Nov 2005, 17:37

Postby make » 11 Mar 2007, 17:41

Repro wrote:Imusarjatulehdus? Ei pitäs sitä vaseliiniä sentäs JOKA reikään työntää :roll: :lol:


Noonnih, nyt ois imusatsitulehuksista selvitty ja arpit paikallaan.. eilen pääs jo testailemaan.. eipä ainakaa kauheita huutoja kuulunut! :) ei vaan noi "sutiaiset" pie mitään, joten ei oikeen kauheita vaikutuksia etenemisessä huomannu..

Mites tiukkaan ootte muuten noita etupyörännapoja tiukkailleet?
_____________________________
#38 Montenegro Off Road Club
make
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 107
Joined: 16 Jul 2006, 19:32
Location: Taipis

Postby 4x4_76 » 22 Mar 2007, 10:08

Repro wrote:Toinen juttu että käytä VITUSTI öljeä ja jekkua kun asennat sitä holkkia siihen akseliin ja PYÖRITÄT samalla niin vitusti että oikein vituttaa ettei se akselissa oleva reikä leikkaa palasta siintä O-renkaasta.

Ja sit jos kuitenkin haluat uusia sen O-renkaan(vaikka olisikin ollut ehjä?!) niin TARKISTA perkeleessä että uusi O-rengas on VARMASTI oikean kokoinen ennenkuin revit sen entisen tuhannen kappaleina irti sieltä!

Näin siis omalla kokemuksen pienellä rintaäänellä.


Viime kesänä vaihdoin Kummituksen kampuran etupään stefan ja siinä oli asennusholkki, joka otettiin pois kun stefa oli akselin päällä. Ei rikkonut kallista teflonpintaista stefaa.

Tuossa voisi olla samanlainen asennusholkki, ja taidan sellaisen tehdäkin kun tulee asennus ajankohtaiseksi.
4x4_76
Montenegro Off Road Club member
 
Posts: 69
Joined: 09 Mar 2006, 01:06
Location: Ylämaa


Return to Tekniikka ja jutustelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron